Bob & Miriam op Wereldreis!

Wapperend geld & Starende Chinezen!

Land: China, Bejing
Bevolking: 1,3 miljard !
Valuta: Yuan
Tijdsverschil: 7 uur later dan in Nederland
Adres: Qianmen Hostel No. 33 Meishi Street, Qianmen Xuanwu District
Achtergrond muziek: Rochelende chinezen, draaiende ventilatoren en hysterisch getoeter van auto's

Ni hao!

De vlucht gaat goed, de backpacks hebben we weer in handen en ons visum is goedgekeurd.
Wat is het vliegveld van Bejing belachelijk groot, goed geregeld en overdreven schoon! So far so good dus....

Bij het kopen van een busticket richting ons hostel krijg ik mijn 1ste les: Loop niet naar de kassa en wacht netjes op je beurt voor de aankoop van een buskaartje. Probeer ook vooral niet vriendelijk te lachen of oogcontact te maken met de geldtellende chineze verkoopsters. Het is eigenlijk heel simpel: Gewoon heel hysterisch wapperen met je geld voor de grijpgrage verkoophandjes en je bent 2 tickets verder, prima!

Ook de eerste ongegeneerde 'staar-actie' hebben we in een mum van tijd in de pocket. Tijdens de busrit ben ik blijkbaar de attractie van het moment en bekijkt een oud chinees dametje mij nieuwsgierig aan. In Nederland zeg je al gauw: 'Niet meteen omkijken hoor, maar daar zit een hele rare mevrouw.' Waarna we krampachtig een snelle blik werpen op de persoon in kwestie. Hier hoeft dat niet, kijk je ogen maar uit!

We komen aan bij ons hostel, via een authentiek binnenplaatsje versierd met roodgloeiende lampionnetjes, bereiken we ons 1ste 'huisje'. We vallen neer op bed. We vechten tegen het tijdsverschil en proberen weer energie te krijgen om de boel te verkennen. Een paar uur later lopen we tussen de rochelende chinezen en vinden we een heerlijk restaurantje. Bij binnenkomst brult de bediening ons een hartelijk welkom toe, dit doen ze bij iedere gast die binnenkomt en ook als je weer weggaat, redelijk ongemakkelijk, maar wel grappig.

Op het tv-scherm speelt een soort Chinese musical/soap, waarin over de top opgemaakte mannen en vrouwen vechten, dansen en verschrikkelijk vals zingen. Het diner smaakt er niet minder om. Voor een paar euro eten we een heerlijke kipschotel met cashewnoten, garnalen en verse groentes met gember en knoflook. We gieten ons vol met lokaal bier en groene thee om vervolgens weer in bed te kruipen.

Morgen staat er een hoop op het menu: Tempels, Hutongs, Parken, Meren, Pleinen en nog veel meer. Wat eten betreft beloofd het een verassende ervaring te worden. Naast neuzen van varkens, snavels en poten van eenden, piemels van schapen, worden hier ook krekels en honden niet gespaard als ingredient voor een 'lekker' hapje.....

Kus Miriam

Reacties

Reacties

Taaltje

Hey lekkere dingen van me!
In een woord GEWELDIG..
Kusje taaltje

Melissa

Hi lieverds!

Wat een verhaal alweer tot nu toe...klinkt fantastisch allemaal! Jullie missen hier niets, het waait en regend van tijd tot tijd ;(

GENIET!!!

Kus Melissa

Marielle

Pien! Wat schrijf je leuk"
Zo kom ik de dag nog eens door en ben ik toch een beetje mee!!

Dikke kus aan jullie X

Bram

Haha rochelende chinezen dat hoor ik echt van iedereen die daar wel eens is geweest, schijnt daar de normaalste zaak van de wereld te zijn.

Leuke foto's en verhaaltjes, ben benieuwd naar de volgende.

-X- Bram.

Linda

Mopsiepopsies!

Keep on the writing!! Zo leuk om te lezen! Wat heerlijk dat jullie dit allemaal gaan beleven! Ik hou jullie in de gaten :-)

Dikke kus

gitte

pas op met dat rerochel, ik zelf ben een keer bijna in zo'n kledder op de grond in spagaat gegaan. Goed dat jullie niet roken, ik heb een boete gehad van 1 gulden.
Spannend allemaal, he' en dit is maar net het begin.
Je schrijft heel erg leuk, ik kijk nu al uit naar het volgende verslag. Geniet...
Liefs GITTE.

Bart neef

Hee nichtje, ik hoop niet dat je de gewoontes daar gaat overnemen. Anders krijg ik een roggelend nichtje weer terug in Nederland. Ik zal jullie avonturen blijven lezen. Het begin is goed!
Veel sterkte!
x
je neef

Sandra

Lieverds,

Nu al leuk om jullie ervaringen te lezen...blijf genieten...schrijf ik...terwijl ik achter de computer in Hilversum zit ;)....
x

Sab

Whaaaaa!!! Nou ik ben mee hoor!! Fijntjes om je verhaaltjes te lezen!! Op jullie reisdag schrok ik wakker...DAMN die twee zijn weg! Hysterisch nog een sms getikt, wetende dat je waarschijnlijk toch niet je mobieltje mee hebt.. maar toch... meer voor mn gevoel, denk ik dan!! haha... geniet maar goed daar!! En mocht je mij denken te zien of denken te herkennen op jullie reis door Azië... Dan ben ik dat ook... Mee op reis, in gedachten! (of gewoon misschien omdat al die aziaten op elkaar lijken.. dat kan ook! hahaha) Allerdikste kusss voor jullie!

jeannette

hebben jullie nl((-is nummel) 12 geprobeerd bij de chinees?(van de kaart) je moet niet steeds proberen te ontcijferen wat je eet, gewoon proberen. de raarste zaken smaken vaak heel goed. en jullie zijn overal tegen ingeent, dus jullie overkomt niets. veel liefs hans en jeannette

Jet

Cariños! Zo vet wat jullie allemaal (gaan) meemaken!
Heel apart gevoel, voor mij is het buitenlandavontuur echt op zn eind aan het komen en jullie beginnen net. Vandaag hebben we onze "scripties" ingleverd en nu alleen nog naar de universiteit om alles af te ronden. We hebben voor alle leraren een afscheidskoffie georganisseerd met homemade cakes en appeltaart. Vandaag rolden er al wat traantjes :-)
Ik heb trouwens gehoord dat wanneer je in Nederland bij de Chinees kip besteld, je duif op je bord krijgt... Entonces: wat niet weet, wat niet deert!
¡Besos!

Mam

Geen hond eten hoor...denk nog maar eens aan Goofy.
Dat rochelen moet je toch vertrouwd in de oren klinken, je hebt toch wel eens over het Mercatorplein in Amsterdam gelopen? Ben benieuwd naar het volgende verhaal. XX Mam.

albert & gonny

ssssssssssssjesus, wat een avontuur. Leuk dat we dit zo kunnen volgen. Geniet er van. We blijven jullie site bekijken.


liefs Gonny Albert

emma

Jezus, wat klinkt het tof!
Miriam, je moet schrijfster worden!
Je omschrijft het zo goed dat ik het echt voor mij zie...
Ga zo door,geniet!
Dikke smakkerd voor jullie beiden xxxxxxxxxxxxxxxx

Ellie en Nettie

Lieve Bob en Miriam,

Wat kun je leuk schrijven Miriam, we genieten van je verslag. De eerste stap is gezet en zo te zien geneiten jullie al ten volle. Prima zo!
We blijven jullie verslagen lezen hoor, goede verdere reis.
Gewoon je ogen dicht doen bij het eten, dan smaakt zelfs een oog lekker (als het maar niet je eigen is).

Kusjes,
Ellie en Nettie vanuit Zeist

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!